fashion
WCS Hirdetés
Web Creator Studi
Hirdetés B1

– két évtized a stílus, a kreativitás és az elhivatottság jegyében

Budapest, 2025. november 7–8. – Városligeti Műjégpálya, Díszterem

Két évtizeddel ezelőtt egy álomból született, ma pedig a magyar divatélet megkerülhetetlen intézménye: a Budapest Fashion Week. Mayer Balázs „Kenguru” vezetésével a rendezvény immár harmincadik alkalommal mutatja be a hazai és nemzetközi tervezők legújabb kollekcióit, miközben továbbra is hű marad alapfilozófiájához: hidat építeni a művészetek, a kultúrák és a generációk között.

Egy álomból született magyar sikertörténet

A Budapest Fashion Week története 2003-ban kezdődött, amikor Mayer Balázs londoni és new york-i divathetekből inspirálódva elhatározta, hogy Budapesten is életre hív egy hasonlóan rangos, többnapos divateseményt. Az első rendezvény, a Budapest Fashion Night, akkora sikert aratott, hogy hamarosan megszületett a döntés: ebből hagyomány lesz.

Fashion

2005-ben már háromnapos formában rendezték meg a BFW-et, amely 2025-ben immár harmincadik kiadását ünnepli.
Az évek során közel 400 kollekció, 5300 ruha és több mint 250 hazai és nemzetközi designer mutatkozott be a kifutón, miközben a rendezvény végig megőrizte független, értékalapú szemléletét.

Fashion

„A Budapest Fashion Weeket hitből építettük. Bár sokan kételkedtek, mi végig hittünk abban, hogy a magyar divat megérdemli a reflektorfényt. Ma pedig már a hazai kreatív ipar egyik legfontosabb platformjaként működünk” – fogalmaz az alapító, Mayer Balázs.

Az elmúlt két évtized alatt a rendezvény a magyar divat szinonimájává vált – nem csupán bemutatók sora, hanem a tehetségek, a kreativitás és a kitartás szimbóluma.

Hirdetés B2

Küldetés és értékek – függetlenség, inspiráció, közösség

A Budapest Fashion Week különlegessége,

hogy kezdettől fogva független és önazonos maradt. A szervezők sem politikai, sem gazdasági irányzatokhoz nem kötődnek – céljuk, hogy teret adjanak a divat művészi kifejezőerejének, és olyan fórumot biztosítsanak, ahol a tervezők szabadon megmutathatják, kik ők és mit üzennek a világnak.

„Mi hidakat építünk, összekapcsolunk és kizárólag értéket teremtünk” – fogalmaz Mayer Balázs.
Az elmúlt években nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi divatéletben is pozíciót szerzett. A függetlenség és hitelesség teszi különlegessé egy olyan világban, ahol a gyorsan változó trendek gyakran háttérbe szorítják az értéket és az egyéniséget.

Fashion

A rendezvény története során számos, ma már ismert név indult innen. Sok tervező, aki ma nemzetközi kifutókon arat sikert, elsőként a Budapest Fashion Weeken mutatkozott be – volt, akinek innen egyenes út vezetett például a Szerbia Fashion Weekre vagy London Fashion Weekre.

Divat, mint társadalmi tükör

A BFW mindig is érzékenyen reagált a társadalmi változásokra. A bemutatók során évről- évre visszatérő motívumokként jelennek meg olyan témák, mint a nemi egyenlőség, a testpozitivitás, a környezetvédelem vagy éppen a háborúk okozta társadalmi hatások.

A szervezők szerint a divat soha nem csupán esztétikai kérdés, hanem társadalmi lenyomat: a gazdasági helyzet, a kulturális trendek és a generációs attitűdök mind megjelennek a kollekciókban.

„A divat mindig követi a kort, amelyben születik. Mi pedig igyekszünk ezt a kort dokumentálni a kifutón – egyszerre reflektálni rá és irányt mutatni” – mondja az alapító.

Fashion

Az elmúlt három évtizedben így vált a magyar társadalom kulturális tükrévé: a kifutón megjelenő üzenetek, performanszok és stílusirányok mind arról tanúskodnak, hol tart épp a világ és benne Magyarország.

Nemzetközi nyitottság – a 30. Budapest Fashion Week exkluzív vendége Kína

A jubileumi esemény egyik kiemelt vendége a Zhejiang Fashion Institute of Technology (Kína), amely először mutatkozik be Magyarországon.
A kollekciót korábban a Transilvania Fashion Festivalon (Románia) és a Serbia Fashion Weeken is bemutatták, most pedig az European Fashion Council nemzetközi partnerségének köszönhetően érkezik Budapestre.

A kínai intézmény az egyik vezető ázsiai divatképzési központ, több mint 10 000 hallgatóval és 20 nemzetközi partnerrel, köztük brit, amerikai, francia és japán intézményekkel. Részvételük a Budapest Fashion Weeken nem csupán bemutató, hanem kulturális párbeszéd is Kelet és Nyugat között.

Ez az együttműködés újabb lépés a rendezvény azon célja felé, hogy Budapestet Európa vezető divatvárosai között pozicionálja.
„A jövőnk egyértelműen nemzetközi. Szeretnénk, ha Budapest neve a divatvilág térképén egyet jelentene az értékkel, kreativitással és bátorsággal” – emeli ki Mayer Balázs.

A Városliget – a művészetek új negyede, a divat otthona

Az esemény idén is a Városligeti Műjégpálya Dísztermében kap helyet, amely az elmúlt években a BFW állandó, meghatározó helyszínévé vált. A választás nem véletlen: a Városliget a főváros új kulturális negyede, ahol a divat természetes párbeszédben áll a társművészetekkel.

A Magyar Zene Háza, a Műcsarnok, a Szépművészeti Múzeum és a Néprajzi Múzeum közelsége méltó környezetet teremt a kreativitás ünnepéhez.

Program és fellépők

– 2025-ben is rendkívül sokszínű: a feltörekvő tehetségek mellett a hazai divatélet meghatározó nevei is kifutóra lépnek.

Fashion

Fashion

ovember 7. (péntek): Navona x Razabra, Takács, Bori Éva, Kendra Nakamura, Claudio Dessi
November 8. (szombat): Suza, Orosz Réka, Zhejiang Fashion Institute of Technology, Bucsuázy Piroska, Zimits Andrea, valamint a BFW A.S. csoport (Balázs Eszter, Ticci, Berki Eszti, Ecker Szilvia, Király Mónika, L’Orosz)

Fashion

A bemutatókat fashion videók és művészeti installációk kísérik, amelyek tovább erősítik a divat interdiszciplináris jellegét.

Örökség és jövőkép – a magyar divat családi ezüstje

A BFW mára a magyar divattörténelem része, és sokak számára szimbolizálja a kitartást, az önazonosságot és a kreatív szabadságot. A kezdetektől fogva támogatja a pályakezdő tervezőket, ösztönzi az oktatási intézményeket, és hozzájárul ahhoz, hogy a hazai divatipar erősödjön és nemzetközi szinten is versenyképes legyen.

„A Budapest Fashion Week a hazai divat szegmens családi ezüstje – egy igazán magyar sikertörténet” – mondja Mayer Balázs.
A jövőre nézve a cél egyértelmű: tovább erősíteni a nemzetközi kapcsolatokat, és elérni, hogy Budapest neve ott szerepeljen a nagy európai divatfővárosok között.

  1. Budapest Fashion Week 2025
    Helyszín: Városligeti Műjégpálya – Díszterem
    Cím: 1146 Budapest, Olof Palme sétány 5.
    Időpont: 2025. november 7–8.
    Kapunyitás: 18:30 | Kezdés: 19:00 órakor
    Belépő: 7.000 Ft / nap (a helyszínen vagy elővételben 14–16 óra között megvásárolható)
    A műsorváltozás jogát a szervezők fenntartják.

Facebook

Home

Hirdetések
Ön is hirdethet a Pesti Divatban

 

 

Hirdetés B3

FAP Hirdetés
Fine-Art-Photo