Apával a munkahelyen – Család, hivatás, példamutatás, jövő
2025-ben is több száz gyermek léphetett be édesapja munkahelyére – egy fontos társadalmi üzenet jegyében. A Férfiak Klubja által hét éve életre hívott Vállvetve Apával Nap mára valódi hagyománnyá vált. Idén is több mint száz cég csatlakozott egy kezdeményezéshez, amely lehetővé teszi, hogy az apukák elvigyék gyermeküket a munkahelyükre – megmutatva, mivel is töltik a napjaikat, amikor nem tartózkodik otthon.
Érzelmi kötődés és valódi élmény
Ez a különleges nap nemcsak játék és szórakozás. A gyerekeknek valódi bepillantást nyújt az apák „titkos” munkahelyi világába. A közösen eltöltött idő mélyíti a kötődést, és segít abban, hogy a gyerekek jobban megértsék: miért fontos, apa mivel foglalkozik. Ez a program nemcsak emlékezetes élményt ad, hanem nevel is: önállóságra, felelősségre és közösségi értékekre.
Családbarát cégek, összetartó munkatársak
A Vállvetve Apával Nap nem csupán a családok ünnepe – a résztvevők is példát mutatnak. A munkáltatók ezzel bizonyítják: fontos az ember a hivatás mögött, és támogatják a munka-magánélet egyensúlyát. A munkahelyek ilyenkor nemcsak üres irodai termek, hanem élő közösségek, ahol rendkívüli érték a család.
Vállvetve Apával Nap: Üzenet a jövőnek
A 2025-ös rendhagyó eseményt idén június 23-án tartották, többek között a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Budai Campusán nyílt lehetőség arra, hogy az édesapák egy munkanapot töltsenek együtt gyermekeikkel – erősítve a családi kötelékeket és példákat mutatva a jövő nemzedékének. A nap fókuszában az értékek átadása és a felelős szülői jelenlét állt.
Dr. Boromisza Zsombor, a MATE Budai Campus főigazgató-helyettese nyitotta meg a különleges napot, ahol a résztvevők betekintést nyerhettek a programhoz csatlakozott partnerek – a Capriovus Kft. a MATE-val karöltve – mindennapi működésébe.
Beszédet mondott Dr. Koncz Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára:
– Az apák nemcsak a családok és a munkáltatók, de a kormány számára is fontosak. A magyar családpolitika ezért az édesapák számára is biztosítja a támogatások többségének családjának igénybevételét, így a fokozott részvételre a gyermekek nevelésében.
Az államtitkár hozzátette: azok a munkáltatók, akik lehetővé teszik, hogy a gyerekek beléphessen édesapjuk munkahelyére, aprónak tűnő, mégis fontos lépést tesznek a családbarát szellemiség megerősítése terén. Koncz Zsófia megköszönte a Férfiak Klubja munkáját, akik egész évben tesznek azért, hogy minél több férfi lássa a lehető legférfiasabb dolognak az apaságot.
Bedő Imre, a Férfiak Klubja és a Férfi Nő Akadémia alapítója elmondta:
– A programunkhoz évről évre több mint száz vállalkozás csatlakozik, köztük állami intézmények is, ami azt mutatja, hogy a társadalmi felelősségvállalás szempontjából hasznos és előremutató kezdeményezésünk. A család és munka nem ellentétei egymásnak – ha okosan a kapcsolódva őket, mindkét terület csak gazdagodik. Ez a nap nem a szórakoztatásról szól, hanem a valóságról. A gyerekeknek látniuk kell, hogyan dolgozik az édesapjuk. Ez az élmény formálja őket, és mélyen elraktározódik bennük.
Dr. Németh Csaba, a Capriovus Kft., kutatás-fejlesztési vezető részletezte, miért csatlakozott a programhoz: — Egy magyar vállalat esetében elengedhetetlen, hogy olyan értékek legyenek tartva mint a család. Kiemelten igaz ez a mezőgazdasági cégek mint élelmiszereket előállítónél, amilyenek mi is vagyunk. Hiszen szájról szájra hagyják egymásra a generációk a gasztro-hagyományaikat. És az ismeretek átadását nem lehet elég korán elkezdeni.
Dr. habil. Friedrich László, MATE Budai Campus Élelmiszertudományi és Technológiai Intézet, egyetemi tanár, intézetigazgató beszédében hangsúlyozta, mennyire fontos, hogy a fiatalabb generáció lássa, mit dolgozik az édesapa. Hiszen ők a jövő, akik tovább tudják vinni a tudást és akár a vállalkozást is. Ahogy ez a Capriovus Kft. van látható: már három generáció is aktívan részt vesz a vállalkozás életében, mely ennek egyre nagyobbá növi ki magát.
– Az egyetem egy családbarát közeg, ahol szívesen látjuk az itt dolgozó kollégák gyermekeit, akik közülük majd ki a jövő hallgatói, így rendkívül fontos, hogy minél hamarabb felkeltsük az érdeklődésüket a szakma iránt.
A Férfiak Klubja 2013-ban alapított nonprofit közhasznú szervezet küldetése, hogy a férfiakat családi és társadalmi felelősségvállalásra, a nőkkel való összefogás megújítására és az erkölcsi alapok helyreállítására motiválva megerősítse a családokat, a férfi és nő szövetséget, és így érjen el társadalmi változásokat. A jövő társadalmát, értékrendjét építő férfiak mellett a szervezet munkáját a Férfiak Klubja Női Támogatói Körének több tízezer hölgytagja is segíti.
A Férfiak Klubja mára társadalmi méretekben mutatja fel ezt a jövőépítő értékrendet: Facebook követőinek száma meghaladta a 250 000-et. Tartalmait havonta több mint 1 millió emberhez juttatja el.
Programjain keresztül – a kutatásoktól, a társadalmi projekteken át, az egyéni fejlődést támogató programokig – a legszélesebb skálán, a lehető legtöbb érintett felet megerősítve tevékenykedik céljai eléréséért. A szervezet munkáját folyamatos médiaérdeklődés övezi a legnagyobb TV, rádió, nyomtatott és online médiumok részéről.