amely átformálja a fitnesz világát
A csúcskategóriás fitneszeszközök gyártója gyökeres irányváltást hajt végre
1983-ban új lendületet adott az iparágnak, amikor 22 évesen Nerio Alessandri megalapította a Technogymet az olaszországi Cesenában. A márka jelenleg 100 országban van jelen és több mint 70 millió felhasználója van. A kihívásokra reagálva az alapító nemrég bemutatta a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb fitneszvállalatának legújabb vízióját.
40 évvel ezelőtt – egy olyan iparágban, amit kezdetben a testépítés, majd a fitnesz dominált – a Technogym egy merőben új koncepcióval állt elő. Ez nem volt más, mint a wellness, amely minden érdekelt fél, így a kormányok, vállalatok, állampolgárok bevonásával egy egészségesebb és sokkal aktívabb társadalom megteremtését teszi lehetővé.
A Technogym azóta sem tért le az útról: a biomechanikától kezdve a digitalizáción át a mesterséges intelligenciáig számos innovációt állított e nemes cél szolgálatába. Ma a Technogym egy Life Science vállalat, amely képes precíziós edzésprogramokat kínálni mindenkinek, aki tenni szeretne az egészségéért.
A márka az elmúlt években olyan ökoszisztémát épített ki, amely több mint 25 millió felhasználót köt össze (a Technogym fitneszgépekkel edző mintegy 70 millió főt számláló közösségből) legyen szó orvosokról, trénerekről, vagy más egyéb iparági szereplőkről. Az élvonalbeli technológiákra és a mesterséges intelligenciára támaszkodva a vállalat megalkotta új vízióját, a Healthness™-t.
Korunk egyik legfontosabb vívmánya, hogy a mesterséges intelligencia révén képesek leszünk előre jelezni bizonyos betegségeket, azelőtt, hogy azok bekövetkeznének.
A Healthness™ a Wellness-re épül,
de előrehaladást jelent azon a téren, hogy a MI-ből származó adatok és elemzések felhasználásával kézzelfoghatóvá teszi a különféle megelőzési programokat.
Tudományos kutatások szerint az egészség csak 20-30 százalékban függ a genetikától, míg a maradék 70-80 százalék leginkább az epigenetika (az életmód genetikára gyakorolt hatása) hozadéka.
„A Healthness™ szempontjából tehát nincsenek varázsformulák. Olyan edzésekre van szükség, amelyek az izomerő fenntartását vagy növelését, a kardiovaszkuláris állóképesség és testi-lelki egyensúly megteremtését, illetve a kognitív funkciók fejlesztését célozzák meg” – hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere. Hozzátette: a testmozgás valódi „gyógyszer”, a Healthness™ pedig megelőző „gyógymódnak” tekinthető, ami rövid távon jelentős mértékben növeli a fizikai állóképességet és a mentális állapotot, hosszú távon pedig gyarapítja az egészségben töltött éveket.
A Mywellness nyílt platformon 30 év tapasztalatának és adathalmazának köszönhetően a Technogym ma már az MI segítségével képes olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálni, melyek a Healthness™ fogalmát a megvalósíthatóság szintjére emelik. A Technogym Checkup egy új, MI-alapú komplex állapotfelmérő berendezés, amely kiválóan használható a pszichofizikai és kognitív paraméterek elemzésére és a precíziós edzésprogramok automatikus kialakítására. Az új MI-alapú Biostrength és Biocardio termékek ugyancsak hozzátartoznak a Technogym ökoszisztémához. Lehetővé teszik, hogy a felhasználók olyan személyre szabott precíziós edzésprogramot érjenek el a Technogym applikációban, mellyel a leghatékonyabban, akár 30%-kal gyorsabban érhetik el céljaikat.
„A Healthness™, amellett, hogy segít az embereknek hosszabb ideig egészségesen élni, nagyszerű üzleti lehetőséget jelent a fitnesz-, sport-, vendéglátó-, vállalati és egészségügyi szolgáltatók, valamint a személyi edzők számára. Tovább fejleszthetik kínálatukat, valamint – a hiper-perszonalizáció révén – jelentős hozzáadott értéket teremthetnek” – tette hozzá a Technogym marketing menedzsere.